Wilfrie
5 jaar geleden

Als die laatste foto uit de hand genomen is, dan toont zich hier de hand van de barman: vast, ook in moeilijke omstandigheden. Heel erg mooi, Willem. En zie ik het goed dat daar rechts een glas met bier doorheen schemert?
Ik kijk op een andere manier naar de beide rozenfoto's dan Frans. In aanvulling op wat hij schreef: je geeft met deze foto's wel mooi aan wat het effect is op een voorwerp als je dat met 'high key'-techniek én met 'low-key'-techniek fotografeert. Misschien is het het overwegen waard om nog eens een voorwerp met beide technieken te fotograferen vanuit exact hetzelfde standpunt, of (en dat is wat gemakkelijker) er achteraf een gelijke uitsnijding van te maken. In het geval van de roos zou ik dan kiezen voor de linker. (Zie ook de opmerking van Frans daarover.)

FWM de Jong
5 jaar geleden

Die bedoel ik. Laatste foto rechts. Toch prachtig?!

FWM de Jong
5 jaar geleden

De eerste roos is mooi, de tweede een registratie. De splash is op het juiste moment, maar de compostie had beter gekund. Overigens heb jij nog een foto die uit de hand genomen is. Zend die nog eens in.